ua | ru | en

Південно-Азійський регіон – потужний напрямок для експорту української аграрної продукції

Одним із найбільш важливих ринків збуту вітчизняної аграрної продукції є Південно-Азійський регіон. За рахунок таких країн як Китай та Індія наша держава має змогу зміцнити свій імідж потужного експортера та диверсифікувати власне виробництво. Про важливість східного ринку для України, а також про проблеми його освоєння нещодавно поговорили провідні виробники, експортери та чиновники під час круглого столу «Нові експортні можливості АПК».

Перспективи співпраці з країнами Азії – бачення заступника міністра з питань євроінтеграції О. Трофімцевої

Заступник міністра аграрної політики та продовольства з питань євроінтеграції О. Трофімцева повідомила, що країнам Азії належить 40% в структурі експорту вітчизняної аграрної продукції. В грошовому вимірі це майже 5 млрд дол. За перші 9 місяців 2016 року Україна експортувала на східні ринки такі обсяги продукції: 

  • зернових культур – на 2227,3 млн дол;
  • олії – на 1597,5 млн дол;
  • насіння олійних культур – на 305,4 млн дол;
  • залишків та відходів харчової промисловості – на 223,4 млн дол.

Китай та Індія на сьогоднішній день залишаються ключовими імпортерами зернових та олійних культур вітчизняного виробництва. За словами О. Трофімцевої, Китай досить активно збільшує обсяги закупівлі українських товарів, тому в довгостроковій перспективі може стати для України одним із ключових партнерів в аграрному секторі міжнародної торгівлі. За перші 9 місяців поточного року товарообіг між нашими країнами досяг 1 млрд дол. Від початку року Україна відвантажила до Китаю сільськогосподарських товарів на суму 832,8 млн дол. Найбільшим попитом в цій країні користується кукурудза, соняшникова олія та ячмінь. 

На думку заступника очільника Мінагропроду, Україна повинна активніше реалізовувати на східних ринках товари з доданою вартістю. В них сьогодні особливо зацікавлені Японія та Південна Корея. Також наша держава не повністю використовує свій потенціал в торгівлі з Індією: ми поставляємо на індійський ринок переважно пшеницю та кукурудзу, хоча можемо продавати також бобові культури

Позитивною тенденцією останніх років є просування на експорт перспективних груп українських товарів – овочів, борошна, горіхів тощо. Хоча про значні досягнення в даному секторі торгівлі говорити зарано, проте це є першим кроком до підкорення нових ринків. 

Високі вимоги до імпортерів – одна з ключових проблем освоєння східних ринків

За словами начальника відділу карантину рослин управління фітосанітарної безпеки Держпродспоживслужби В. Чайковського, ринок КНР є досить непростим для освоєння. Він вимагає від торгівельних партнерів дотримання цілої низки вимог, що стосуються  різних процесів - від посіву до відвантаження продукції рослинництва. Тому для того, щоб отримати дозвіл на реалізацію товарів на китайському ринку, необхідно пройти низку специфічних процедур, передбачену законодавством країни. 

Завдяки спільним зусиллям обох сторін, Україна має право постачати до КНР кукурудзу, сою та ячмінь. На черзі оформлення домовленостей щодо експорту соняшникового шроту. В. Чайковський зазначив, що робота, спрямована на поглиблення торгових зв’язків з Китаєм, вимагає титанічних зусиль, але в результаті вона дає право виходу на висококонкурентний ринок з привабливими для українських виробників цінами. 

Компанія «SENDA» активно працює над розширенням географії експортних поставок широкого асортименту аграрної продукції. Висока якість наших товарів та надійність – це ті незмінні критерії, які дозволяють нам завойовувати прихильність зарубіжних споживачів.

15.11.2016