В Україні набирає обертів збір урожаю ранніх зернових культур. Згідно з останньою інформацією Мінагропроду, станом на 18 липня вітчизняні аграрії намолотили 16,1 млн тонн зернових та зернобобових культур із площі 4,5 млн га (47% від загальних посівних площ). Зокрема, пшеницю сільгоспвиробники зібрали на площі 2,6 млн га, що становить 42% від засіяних культурою угідь. Обсяг намолоченого зерна пшениці у другій половині липня досягнув позначки 9,9 млн тонн, а урожайність культури - 38,2 ц/га.
Оскільки більше половини засіяних озимою пшеницею полів лише чекають збору врожаю, то говорити про успіхи цьогорічної посівної кампанії ще зарано. Однак, аграрії та зернотрейдери уже висувають свої версії щодо майбутніх тенденцій зернового ринку, зокрема в сегменті головної сільськогосподарської культури в Україні – пшениці.
Основні прогнози експертів щодо успіхів вирощування озимої пшениці
1. Урожайність озимої пшениці зросте на 20% у порівнянні з минулим роком
Аграрії переконані, що в 2016 році урожайність пшениці на 20% перевищить аналогічний показник минулого сезону. Проте варто відзначити і негативні сторони нинішньої посівної. Рясні дощі, які спостерігалися наприкінці весни та на початку літа, спричинили вилягання зернових культур на значних площах. Це загрожує високим втратам під час збирання урожаю.
Експерти Мінагропроду констатують, що площі під озимою пшеницею в 2016 році скоротилися на 12% у порівнянні з минулим сезоном і становлять 5,8 млн га. Варто зазначити, що ця інформація не є точною, адже значну частину із задекларованих посівів аграрії змушені були після зими пересівати іншими культурами. Таким чином, загальна площа угідь з озимою пшеницею скоротилася не на 12%, а на 15%. У зв’язку із цим, середня урожайність культури очікується на рівні 4,27 т/га.
Провівши аналіз посівних площ, фахівці аграрного ринку підрахували, що цього року в Україні вдасться зібрати 22,5-23 млн тонн озимої пшениці.
2. У загальній структурі урожаю фуражна пшениця переважатиме над продовольчою
На вегетаційний період розвитку пшениці припала велика кількість опадів, що призвело до негативних наслідків. Окрім вилягання культур, до них слід віднести і розвиток різноманітних грибкових захворювань. Зважаючи на це, аграрії очікують, що частка фуражної пшениці в загальній структурі урожаю становитиме близько 60-70%.
Попри песимістичний прогноз щодо врожаю продовольчої пшениці, фахівці галузі стверджують: на відміну від минулого сезону, цього року різкої різниці між станом полів у різних регіонах України не спостерігається.
3. Ціна на фуражну пшеницю впаде, а на продовольчу – зросте
Головними чинниками, що впливають на формування цін на аграрному ринку, є попит та пропозиція. Як уже зазначалося, цього року сподіватися на значний урожай продовольчого зерна не варто, тому на ринку такої продукції буде обмаль. Переважання попиту над пропозицією стане причиною становлення високої вартості на класове зерно. Натомість хороша врожайність фуражного зерна призведе до перенасичення ринку, а отже, до падіння цін на нього.
Нетипові та непередбачувані погодні умови – головна небезпека для майбутнього врожаю
Цьогорічна посівна проходила в умовах перемінної погоди. Посів зерна відбувався в період посухи, тому в деяких господарствах насіння зійшло лише в лютому. Ситуацію виправила м’яка зима, адже вона посприяла розвитку навіть найбільш слабких сходів. Травень видався багатим на дощі. Зокрема, аграрії Вінниччини повідомили, що в минулому сезоні у період вегетації озимої пшениці випало 42 мм опадів, а в цьому році – аж 360 мм.
З огляду на таку метеорологічну нестабільність, сільгоспвиробники не виключають дощів і протягом збиральної кампанії. Велика кількість опадів може негативно відобразитися на якості врожаю, адже зерно з високою вологістю вимагає значно більших витрат на первинну переробку. Крім того, несприятливі погодні умови під час збору зерна загрожують великими втратами продукції.
Не зважаючи на нестабільність зернового ринку, компанія «SENDA» пропонує продукцію, якість якої повністю відповідає вимогам клієнта. Купити пшеницю оптом за помірними цінами у нас можуть як українські, так і зарубіжні споживачі.